یکی دیگر از خدمات سامان ماهواره نگهداری و پشتیبانی از هابها یا شبکه های متعلق به مشتریان میباشد که این امر پس از هماهنگی و عقد قراردادهای لازم بین شرکتها صورت میپذیرد. قابل ذکر است پس از راه اندازی و فعال نمودن یک شبکه بصورت استاندارد، نگهداری و کنترل آن و پشتیبانی 24 ساعته از نقاط مهم و بسیار تاثیر گذار در پایداری نقاط میباشد.
از نقاط قوت شرکت سامان داشتن تیم پشتیبانی حرفهای و مرکز عملیات شبکه (NOC) 24 ساعته جهت ارائه یک سرویس پشتیبانی با کیفیت میباشد. در تمامی سالهای فعالیت شرکت سامان تیم پشتیبانی آن بدون وقفه و با به کار گیری نیروهای متخصص در زمینه سرویس های مرتبط توانسته نقطه اطمینانی برای تمامی مشتریان خود ایجاد نماید.
امروزه داشتن تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان دارای اهمیت بالا بوده و مشتریان هم با مقایسه و بررسی بین شرکت ها برای دریافت خدمات، شرکتی را مد نظر خواهند داشت که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشکلات آنها باشد. مشتریان راضی و وفادار در یک مجموعه حاصل یک تیم پشتیبانی دلسوز و پاسخگو هستند که با دانش کافی در تلاش هستند مشکلات آنها را در اسرع وقت پیگیری و برطرف کنند.
همچنین از نقاط تمایز واحد پشتیبانی شرکت سامان میتوان به این موضوع اشاره کرد که در انتخاب اعضای تیم خود حساسیت بالائی به خرج داده و افرادی با اخلاق مناسب، مصمم و پیگیر برای این نقش انتخاب کرده است. در این تیم کارشناسان مسئولیت پاسخگویی به تماس مشتریان را دارند و با صبوری به خواسته های آنها گوش داده و مهارت های برقراری ارتباط در این افراد بسیار بالا میباشد و از مهم ترین ویژگیهای کارشناس پشتیبانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- روابط عمومی بالا
- با حوصله،خوشرو، خلاق
- صادق و شفاف در پاسخگویی
- اشراف به خدمات و امکانات
- توانایی انجام چند کار به طور همزمان
- دانش مناسب و آمادگی برای آموختن مباحث فنی برای پاسخگویی به مشتریان
علاوه بر موارد ذکر شده یکی از تفاوتهای عمده پشتیبانی شرکت سامان ماهواره کنترل و پیگیری مشکلات فنی قبل از اینکه مصرف کننده متوجه آن مشکل شود توسط خود تیم پشتیبانی میباشد. با توجه به اینکه سرویس های VSAT برای بخشی از مشتریان مخصوصا سرویس های بانکی بصورت خطوط پشتیبان بوده و در صورت بروز قطعی و اختلال در خط ماهواره متوجه آن نمیگردند این روش نگهداری و پشتیبانی باعث ایجاد پایداری بسیار بالا در خطوط ماهواره و افزایش رضایت مشتریان از سرویس های پشتیبان خود میگردد.
همچنین در واحد پشتیبانی شرکت سامان بین نرم افزارهای مختلف مانیتورینگ شبکه، سیستم تیکتینگ و مدیریت هابها ارتباط برقرار شده و 90 درصد امور کنترلی و اطلاع رسانی بصورت اتوماتیک انجام میگردد و بلافاصله پس از وقوع یک مشکل تیکت مربوطه ایجاد شده و توسط لایه های 1 و 2 واحد پشتیبانی بررسی و پیگیری میگردد.